Skip to content
lackmann.pl

lackmann.pl

Ekspert i doradca finansowy, wspieram w lokowaniu swojego kapitału

Primary Menu
  • Strona główna
  • Doradztwo finansowe
  • Inwestowanie
  • Portfel inwestycyjny
  • Nieruchomości
  • Pozostałe
  • Newsy
  • Kontakt
  • Doradztwo finansowe
  • Portfel inwestycyjny

Jak oszacować pojemność rynku?

admin 24 lutego 2022
don-g13114888e_1280

Jest to wskaźnik, który przybliża zdolność rynku do konsumpcji danego rodzaju produktu.

Definicja zdolności rynkowej.

Termin ten zawęża się poprzez oszacowanie pojemności rynku w określonym obszarze, na przykład poprzez sprawdzenie, jak duży jest popyt na rynku turystycznym w określonym obszarze geograficznym. Mówiąc prościej, pojemność rynku to wskaźnik, który mówi nam, ile danego produktu konsumenci mogą kupić na danym rynku. Rynek jest abstrakcyjnym miejscem lub sekcją, tzn. może to być duży rynek usług komputerowych w kraju lub mały rynek fryzjerów w mieście. Pod tym względem bierze się pod uwagę dwa aspekty:
a. ilość lub objętość towarów, które mogą być sprzedawane;
b. ilość pieniędzy, które można zarobić.

Dlaczego należy obliczać pojemność rynku?

Pojemność rynku ułatwia planowanie ekspansji rynkowej, podejmowanie decyzji zarządczych i argumentowanie propozycji dla inwestorów. Załóżmy na przykład, że zakładasz sieć salonów kosmetycznych. Obliczyłeś wcześniej, że spodziewany popyt w Twoim mieście wyniesie około tysiąca strzyżeń dziennie. Po obliczeniu planu finansowego i przekonaniu się o przewadze konkurencyjnej, można zaplanować niezbędne inwestycje. Innymi słowy, z góry wiadomo, że przy tej wydajności opłacalne będzie otwarcie 10-15 placówek, ale nie więcej. Na ten temat pisze również strona www.portfel.pl

Trzy rodzaje zdolności rynkowej.

1. Potencjalna pojemność.
Jest to wielkość rynku, która zakłada maksymalny popyt na Twój produkt wśród wszystkich konsumentów. Jest to sytuacja, w której każdy członek grupy docelowej jest skłonny kupić Twój produkt w dowolnym momencie.
2. Obecna pojemność.
Jest to wskaźnik oparty na aktualnym rozwoju popytu. Na przykład, wszystkie osoby korzystające obecnie z produktów i usług danego segmentu konsumentów.
3. Dostępna pojemność.
Jest to liczba konsumentów, których firma może pozyskać dzięki dostępnemu produktowi i jego cechom.’

Ważne elementy, o których należy zdecydować przed rozpoczęciem obliczania pojemności.

Aby obliczyć pojemność, należy się przygotować i zdecydować, co dokładnie zamierzamy obliczyć. Lista uniwersalna obejmuje następujące kryteria.

1. Czas.

W jakim okresie czasu należy obliczyć zdolność produkcyjną. Najlepsze są krótsze okresy, np. pół roku lub rok, a w przypadku firm sezonowych nawet mniej.

2. Geografia.

Dla jakiego regionu należy obliczyć udział w rynku. Na przykład, można obliczyć dla całego kraju lub tylko dla konkretnego regionu lub miasta.

3. Społeczność.

Dokładnie, kto jest liczony. Jest to przydatne przy obliczaniu dostępnej pojemności: im bardziej szczegółowa grupa docelowa, tym dokładniejsze będą dane liczbowe.

4. Ekonomia.

Jeśli, na przykład, zamierzasz sprzedawać produkt po mniej więcej tej samej cenie co konkurencja, łatwiej jest sprawdzić, ile pieniędzy jest na rynku. Jeśli masz możliwość zmniejszenia kosztów produktu, lub jeśli istnieją duże wahania cen na rynku, lepiej jest skonsultować się ze wskaźnikiem ilościowym.

Metody gromadzenia i źródła informacji.

Istnieje kilka źródeł danych, które są przydatne do szacowania pojemności rynku.
1. Informacje publiczne obejmują statystyki rządowe dla Twojego sektora, sprawozdania finansowe firm i media branżowe.
2. Badania i analizy rynku. Tego typu informacje są w większości płatne, gdyż można kupić gotowe raporty lub zlecić wykonanie raportów unikalnych dla danej branży.
Analiza danych firmy. Dostępne, jeśli firma publikuje informacje o produkcji, dystrybucji i sprzedaży. Badając głównych graczy w sektorze, można również wyciągnąć pośrednie wnioski na temat pojemności rynku.
3. Ocena konsumencka. W celu uzyskania danych zastosowano socjologiczną metodę badawczą: przeprowadzono ankietę wśród potencjalnych i obecnych klientów, zbadano poziom konsumpcji, średni bilet na zakup, zainteresowanie wyborem marki lub przejściem na inny rynek.
4. Standardy konsumenckie. Są to dokumenty normatywne, które ustalają średnie dane na temat konsumpcji produktów według ekspertów i władz. Na przykład: opublikowane są dane dotyczące spożycia żywności. W połączeniu z danymi dotyczącymi liczby ludności, możliwe jest obliczenie pojemności rynku przemysłu spożywczego w danym regionie.

Continue Reading

Poprzedni: Jak inwestować w hazard i kasyno?
Następny: Majątek zbudowany w chmurze, czyli ile jesteś wart (finansowo)

Zobacz także

Poduszka
  • Doradztwo finansowe

Czym jest poduszka finansowa i czy warto ją mieć?

admin 7 czerwca 2022
biznes
  • Doradztwo finansowe

5 ustawień, które uniemożliwiają zarabianie pieniędzy

admin 6 czerwca 2022
pozyczka
  • Doradztwo finansowe

Umowa pożyczki nie tylko w parabanku!

admin 23 maja 2022
wallet-gc4b61e242_1280
  • Doradztwo finansowe
  • Inwestowanie

Majątek zbudowany w chmurze, czyli ile jesteś wart (finansowo)

admin 24 lutego 2022
pexels-mentatdgt-1311518
  • Doradztwo finansowe
  • Inwestowanie
  • Portfel inwestycyjny

Doradca finansowy w Twoim mieście

admin 18 czerwca 2021
pexels-gabby-k-5849583
  • Doradztwo finansowe
  • Inwestowanie
  • Portfel inwestycyjny
  • Venture capital

Zakończenie inwestycji typu venture capital.

admin 17 czerwca 2021

Aktualności

lackmann.pl
  • Pozostałe

Usługi oferowane przez firmę konsultingową  

admin 27 września 2024
Funkcjonowanie na rynku wcale nie jest tak łatwym wyzwaniem. Szczególnie jeżeli weźmie się pod uwagę konkurencję, która...
Przeczytaj Read more about Usługi oferowane przez firmę konsultingową  
Zawód notariusza – wszystko, co warto o nim wiedzieć Zawód notariusza – wszystko, co warto o nim wiedzieć
  • Pozostałe

Zawód notariusza – wszystko, co warto o nim wiedzieć

21 czerwca 2023
Gdzie najlepiej zainwestować gotówkę? Inwestowanie
  • Inwestowanie

Gdzie najlepiej zainwestować gotówkę?

12 lipca 2022
Czym jest poduszka finansowa i czy warto ją mieć? Poduszka
  • Doradztwo finansowe

Czym jest poduszka finansowa i czy warto ją mieć?

7 czerwca 2022
5 ustawień, które uniemożliwiają zarabianie pieniędzy biznes
  • Doradztwo finansowe

5 ustawień, które uniemożliwiają zarabianie pieniędzy

6 czerwca 2022
don-g13114888e_1280
  • Doradztwo finansowe
  • Portfel inwestycyjny

Jak oszacować pojemność rynku?

admin 24 lutego 2022
pexels-mentatdgt-1311518
  • Doradztwo finansowe
  • Inwestowanie
  • Portfel inwestycyjny

Doradca finansowy w Twoim mieście

admin 18 czerwca 2021
pexels-gabby-k-5849583
  • Doradztwo finansowe
  • Inwestowanie
  • Portfel inwestycyjny
  • Venture capital

Zakończenie inwestycji typu venture capital.

admin 17 czerwca 2021
Fundusze inwestycyjne dla początkujących
  • Doradztwo finansowe
  • Fundusz inwestycyjny
  • Portfel inwestycyjny

Fundusze inwestycyjne dla początkujących

admin 16 czerwca 2021
Czym jest dywersyfikacja portfela i czemu ma służyć?
  • Doradztwo finansowe
  • Inwestowanie
  • Portfel inwestycyjny

Czym jest dywersyfikacja portfela i czemu ma służyć?

admin 14 czerwca 2021

Warto przeczytać

lackmann.pl
  • Pozostałe

Usługi oferowane przez firmę konsultingową  

admin 27 września 2024
Zawód notariusza – wszystko, co warto o nim wiedzieć
  • Pozostałe

Zawód notariusza – wszystko, co warto o nim wiedzieć

admin 21 czerwca 2023
Inwestowanie
  • Inwestowanie

Gdzie najlepiej zainwestować gotówkę?

admin 12 lipca 2022
Poduszka
  • Doradztwo finansowe

Czym jest poduszka finansowa i czy warto ją mieć?

admin 7 czerwca 2022
Copyright © 2025 All rights reserved.